Wat zijn werkzaamheden van een Office Manager?

Als Office Manager zorg jij ervoor dat jouw collega’s zich in een prettige omgeving kunnen focussen op hun werk. Je bent proactief hebt een hands on mentaliteit, bent nieuwsgierig, kan goed luisteren en je zorgt dat er altijd een goede sfeer is op kantoor.

De verschillende taken die je hebt zijn bijvoorbeeld: het plaatsen van bestellingen, lunch regelen, bedrijfsuitjes organiseren, onboarden van nieuwe collega’s, IT vraagstukken beantwoorden, inkomende taken toewijzen aan de juiste collega die daar verantwoordelijk voor is, organiseren van borrels en het boeken van reizen.

Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse operations, het ontvangen van bezoekers, bijhouden van de voorraad, inplannen van afspraken, collega’s ondersteunen met adhoc vraagstukken en tenslotte het representatief houden van het kantoor.

Competenties van een Office Manager

Als Office Manager ben je allround inzetbaar, je kan je rol heel eigen maken. Je kijkt mee met de gehele organisatie en bent het eerste aanspreekpunt waardoor je veel meekrijgt van alle afdelingen. Je kan bijvoorbeeld ook HR-, Marketing-, PA-, taken oppakken en je rol uitbreiden.

Elke organisatie heeft tegenwoordig ondersteuning nodig want er zijn altijd handen te kort en werk in overvloed. De taken komen over het algemeen overeen dus met deze functie kan je gemakkelijk overstappen naar een andere branche. Het maakt dan ook verder niet uit welke vooropleiding je gedaan hebt, zolang je maar de juiste mindset hebt, proactief bent, een hospitality mindset hebt en secuur te werk gaat.

Benieuwd naar wat je ongeveer kunt verdienen? Een inschatting van het loon van een Office Manager ligt tussen de €2400 en €4000 euro bruto per maand. Dit is natuurlijk afhankelijk van de werkervaring en de breedte van de rol met de bijbehorende verantwoordelijkheden.

Office Manager worden via 2ASSISTU

Wanneer jij op gesprek komt bij 2ASSISTU op kantoor, zal je eerste gesprek met twee consultants zijn. Daarvan zal er een iemand jouw contactpersoon worden afhankelijk van welke kant je op wilt gaan. Na je eerste gesprek zullen we samen jouw CV finetunen omdat wij weten waar onze klanten op letten. Daarna zullen wij met jouw goedkeuring je profiel introduceren bij een of meerdere onze klanten die matchen met jouw wensen. Mocht je uitgenodigd worden voor een kennismaking zullen wij jou voorbereiden op het eerste, tweede en misschien wel derde gesprek als het zo ver komt. Als jullie van beide kanten positief zijn zullen wij de aanbieding met jou doornemen en kan je tekenen wanneer je tevreden bent over de voorwaarden en het salaris. Wil je niet fulltime aan de slag? Dan kan je via 2ASSISTU ook als Interim Office Manager aan de slag.

Via 2ASSISTU kan je werken als Office Manager bij professionele klanten in de zakelijke dienstverlening. We hebben een brede klantenportefeuille die bestaat uit: Consulting partijen, Advocaten en Notaris kantoren, Private Equity firms, Vastgoed partijen, Makelaarskantoren, Commerciele partijen, Retail, Venture Capital, Executive Search bureaus, Trading Firms, Financiele adviseurs, Project Ontwikkelaars en verschillende Banken.

Het voordeel van een baan via 2ASSISTU

Bij 2ASSISTU kijken wij verder dan het CV, wie ben jij, waar krijg jij energie van en wat zijn jouw wensen, ambities en interesses. Door ons grote netwerk en sterke online aanwezigheid helpen we jou snel aan een nieuwe passende baan.

Benieuwd naar de functie als Office Manager?

Als Office Manager binnen een organisatie ben jij verantwoordelijk voor het runnen van het kantoor op operationeel niveau. Denk hierbij aan het ontvangen van gasten, het plannen en organiseren van meetings en events, het regelen van alle facilitaire zaken, agendamanagement, maar ook telefoon en mailbox afhandeling. Jij staat centraal in de organisatie, werkt graag met veel verschillende soorten mensen, hebt een echte Hospitality mindset, houdt van snel schakelen en let op de details.

Ben jij enthousiast en benieuwd naar de functie als Office Manager en zou je zo snel mogelijk aan de slag willen? We komen graag met je in contact om de mogelijkheden te bespreken. Is Office Manager toch niks voor jou? Dan kan je bij ons ook aan de slag als Interim Secretaresse

    Gerelateerde berichten

    Interview Executive Assistant Stephanie

    Stephanie is al ruim 25 jaar Executive Assistant. Na 15 jaar als interim EA gewerkt te hebben heeft ze recentelijk de keuze gemaakt om in vast dienstverband te gaan bij Rivean Capital. We vroegen Stephanie wat haar destijds heeft doen bewegen om van vast naar freelance te gaan, waarom zij nu toch gekozen heeft voor een vast dienstverband, maar ook of ze wellicht tips heeft voor andere Assistants die deze stap overwegen.
    Office Assistant Parttime

    Waarom detacheren? – 2ASSISTU vertelt

    Als je overweegt om als Executive Assistant aan de slag te gaan, is het natuurlijk belangrijk om te weten wat je kunt verwachten qua salaris. Bij 2ASSISTU begrijpen we dat deze informatie cruciaal is bij het nemen van carrièrebeslissingen. In deze blog gaan we dieper in op het salaris van een Executive Assistant, wat de werkzaamheden inhouden, waarop het salaris is gebaseerd, en hoe je jezelf kunt onderscheiden om een goed salaris te verdienen. Ben je ondertussen al nieuwsgierig naar onze vacatures neem dan snel een kijkje op onze website.
    TOP